Klasa 1

Klasa 2

Staż

Plan na cały tydzień »

0
0
0
0

Nick
Hasło
Nie masz konta?
Zarejestruj się!
Problemy z logowaniem?
Przypomnij hasło!
Zasady SLQ

SZKOLNA LIGA QUIDDITCHA

ZASADY OGÓLNE

1.0 Rozgrywki Quidditcha na czacie są podobne do tych przeprowadzonych w serii książek Harry’ego Pottera, z kilkoma niewielkimi różnicami, które zostały wprowadzone po to, aby gra była bardziej płynna i interesująca.

1.1 Do zaliczania poszczególnych pozycji w Quidditchu możemy użyć dwóch podstawowych czatów; ICeQ 5.05 (komputer) lub Polfan (aplikacja na telefon). Natomiast w trakcie meczów (między domowych bądź ligi mieszanej) używamy tylko i WYŁĄCZNIE czatu ICeQ 5.05.

1.2 Zarówno w ICeQ 5.05, jak i w Polfanie istnieje taka zakładka jak AUTOZAMIANA’. Jeśli poprawnie ją ustawimy, będzie ona zmieniała wyznaczone przez nas litery w komendy używane do gry w Quidditchu.

1.3 Podstawowe zasady ustawiania AUTOZAMIANY:

  • Nie używamy polskich znaków.
  • Wszystkie komendy wpisujemy z WIELKICH liter.

1.4 Komendy używane przez poszczególne pozycje: 

  • ŚCIGAJĄCY

# IMIE NAZWISKO Z  DOM STRZELA DO PETLI NR 1

# IMIE NAZWISKO Z  DOM STRZELA DO PETLI NR  2

# IMIE NAZWISKO Z  DOM STRZELA DO PETLI NR  3

# IMIE NAZWISKO Z  DOM PRZEJMUJE KAFLA

# IMIE NAZWISKO Z DOM PODAJE KAFLA DO IMIE NAZWISKO 

 

  • OBROŃCA

# IMIE NAZWISKO Z DOM BRONI PETLI NR 1

# IMIE NAZWISKO Z DOM BRONI PETLI NR 2

# IMIE NAZWISKO Z DOM BRONI PETLI NR 3

# IMIE NAZWISKO Z DOM PODAJE KAFLA DO IMIE NAZWISKO

 

  • PAŁKARZ

# IMIE NAZWISKO Z DOM ODBIJA TLUCZKA W IMIE NAZWISKO 

 

  • SZUKAJĄCY

# IMIE NAZWISKO Z DOM LAPIE ZLOTY ZNICZ

1.5 Kapitanowie obu drużyn dostają halfopy na boisku szkolnym.

  • ich zadaniem jest pokolorowanie swojej drużyny na odpowiedni kolor przed meczem.
  • na początku meczu, gdy sędzia o to poprosi podają sobie dłonie i ogłaszają składy swoich drużyn.
  • muszą organizować treningi dla swoich drużyn i ustalać terminy meczów z kapitanami innych drużyn oraz sędziom. 

1.6 Możliwe składy drużyn:

  • 2 x ścigający, 1 x obrońca, 1 x szukający (SKŁAD MINIMALNY)
  • 2 x ścigający, 1 x obrońca, 1 x szukający, 1 x pałkarz (SKŁAD ŚREDNI)
  • 3 x ścigający, 1 x obrońca, 1 x szukający, 1 x pałkarz (SKŁAD MAKSYMALNY)

1.7 Podstawowe zasady gry:

  1. Przed rozpoczęciem meczu sędzia wysyła komendę ‘GRACZE NA MIOTŁY’.cie dosiadając swoich mioteł.

  2. Komendą rozpoczynającą mecz jest komenda ‘KAFEL W GRZE’.

  3. Drużyna, której ścigający strzeli gola otrzymuje 10 punktów.

  4. Faulami jakie mogą wystąpić na czacie są: przetrzymywanie kafla przez ścigającego, bądź próba opóźnienia gry przez, któregokolwiek z graczy.

  5. Sędzia może ogłosić rzut karny dla którejkolwiek z drużyn, w sytuacji, gdy po wielokrotnych próbach zwracania uwagi na złe zachowanie zawodnika, on wciąż się nie poprawił. (kapitanowie decydują o tym, kto broni strzału i kto ten strzał wykonuje)

  6. Każda z drużyn ma do dyspozycji w każdym meczu 3 przerwy po 3 minuty. (przerwy zgłasza kapitan, pisząc do sędziego na priv ‘PRZERWA’.)

  7. Jeśli zawodnik opuści boisko, ma minutę na powrót. (gdy nie wróci w ciągu określonego czasu, ogłoszona zostaje przerwa dla drużyny, z której owy zawodnik był.) 

  8. Jeżeli wybije godzina ogłaszająca rozpoczęcie meczu, a jedna z drużyn nie ma pełnego składu, ma ona możliwość wykorzystania 15 minut na zwołanie zawodników (w momencie, gdy nie zbierze się ich odpowiednia ilość, mecz kończy się wynikiem 150:0, istnieje jednak możliwość dogadania innego terminu owego meczu przez kapitanów obu drużyn i sędziego).

  9. W sytuacjach niejasnych ostatni głos należy do sędziego.

  10. Kibicowanie swoim drużynom jest dozwolone, jednak tylko podczas przerw.

  11. Na czas meczu należy wyłączyć wszystkie powitania.

  12. Podczas trwania meczu należy odnosić się do innych z szacunkiem oraz nie można używać wulgaryzmów.

  13. Spam komendami oraz przetrzymywanie kafla przez któregokolwiek z zawodników jest zabronione.

  14. Wszelkie zmiany w datach i godzinach meczów, należy zgłaszać do sędziego najpóźniej dzień przed terminem wcześniej wyznaczonym.

  15. Złoty znicz pojawia się PO 30 minucie meczu.

  16. W meczach ligi domowej udział brać mogą tylko i WYŁĄCZNIE zapisani uczniowie z danego domu.

  17. W przypadku meczów ligi mieszanej, mogą w niej brać udział również nauczyciele.

Opracowane przez